پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120110
خبرهاي خوش از وام ۸۰ ميليوني مسکن
تاریخ انتشار : 1393/10/16 12:40:30
نمایش : 1140
معاون امور مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه طي ۲ هفته آينده خبرهاي خوبي از وام ۸۰ ميليوني خريد مسکن به اطلاع عموم خواهد رسيد، گفت: سياست دولت يازدهم در بخش مسکن هم تقويت عرضه و هم تقويت تقاضاست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حامد مظاهريان در پاسخ به اين سئوال که برخي کارشناسان معتقدند دولت براي تقويت عرضه مسکن و تقويت تقاضا برنامه اي ندارد، گفت: سياست دولت يازدهم در بخش مسکن هم تقويت عرضه و هم تقاضا است اتفاقا دولت يازدهم در طول يک سال گذشته برنامه‌ريزي مناسب و قطعي براي تقويت عرضه مسکن کرده است.

وي افزود: تصويب پرداخت ۳۰۰ هزار وام مسکن در بافت فرسوده براي ساخت مسکن و ۲۰۰ هزار وام مسکن روستايي در دولت يازدهم حاکي از توجه به ساخت و عرضه مسکن است.

مظاهريان خاطرنشان کرد: يعني از کل نياز به مسکن اگر حدوداً در طول يک سال در يک دوره ۱۵ ساله قرار بود ۷۵۰ هزار واحد مسکوني در سال در ايران مسکن احداث شو،د فکر کنيم اين عدد بايد در ۱۲ سال به طور مستمر به يک ميليون واحد مسکوني برسد تا بتوان به تقاضاي مسکن به خوبي پاسخ داد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي افزود: بنابراين از آن چيزي که ما فکر مي‌کنيم در بخش عرضه نياز است ۵۰ درصد را تقويت مالي کرده و راهکارهايي براي آن انديشيده و در بودجه ديده شده است.

تقويت تقاضاي بخش مسکن به قدرت انتخاب خريداران مسکن کمک مي کند

وي ادامه داد: در بخش تقويت طرف تقاضا معتقديم کمک مي‌کند خريدار مسکن بتواند در بازار مسکن اقدام به انتخاب و خريد مسکن کند و اين همان چيزي است که مي‌تواند به خريدار مسکن قدرت انتخاب بدهد.

مظاهريان اضافه کرد: اين موضوع مي‌تواند به سازندگان مسکن کمک کند مطابق با نياز و خواسته خريداران اقدام به احداث مسکن کنند.

تقويت تقاضا؛ پرداخت وام متناسب با استطاعت مالي خريداران مسکن

معاون امور مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: دولت در بخش تقويت تقاضا برنامه مشخصي دارد و آن اين است که بتوانيم وام‌هاي خريد مسکن را گسترده‌تر و متناسب با استطاعت مالي متقاضيان پرداخت کنيم.

مظاهريان گفت: اين کار مستلزم آن است که دولت مابه‌التفاوت نرخ تسهيلاتي را که فکر مي‌کنيم بايد ۱۴ درصد براي طبقه متوسط جامعه باشد پرداخت کند، بنابراين تصور مي‌کنيم نرخ ۱۴ درصد در استطاعت متقاضيان مسکن باشد.

وي با اشاره به اينکه به هر حال نرخ سود تسهيلات ۲۲ درصد است و اين عدد ۱۴ درصد مناسب است، گفت: دولت بايد اين مابه‌التفاوت و فاصله را بپذيرد تا بتوان متقاضيان خريد مسکن را تقويت کرد.

خبرهاي خوش از پرداخت وام ۸۰ ميليون خريد مسکن در راه است

وي در پاسخ به اين سئوال که به هر حال پرداخت وام ۸۰ ميليوني خريد مسکن چه زماني نهايي مي شود، گفت: اين طرح فعلاً در بانک مرکزي در حال بررسي است تا در مورد آن اعلام نظر شود.

مظاهريان گفت: پرداخت وام ۸۰ ميليون خريد مسکن به هر حال در بانک مرکزي و شوراي پول و اعتبار در حال بررسي است و مي‌‌توان انتظار داشت که در دو هفته آينده خبرهاي خوبي در اين خصوص به عموم مردم ارائه شود.

حال که بانک مرکزي با افزايش سقف وام مسکن مهر موافقت کرده است به نظر مي رسد تصويب پرداخت وام ۸۰ ميليوني خريد مسکن نيز بزودي تصويب شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html